ГОЛОВНЕ КОНТРОЛЬНО-РЕВІЗІЙНЕ УПРАВЛІННЯ УКРАЇНИ
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
з проведення державною контрольно-ревізійною службою
ревізій використання коштів на будівництво
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом ГоловКРУ
від 27 лютого 2009 р. N 39
9. Перевірка правильності визначення вартості будівельно-монтажних робіт
9.1. Для визначення вартості виконаних обсягів підрядних робіт і проведення розрахунків за виконані підрядні роботи з будівництва складаються первинні облікові документи за Типовими формами N КБ-2в "Акт приймання виконаних підрядних робіт" та N КБ-3 "Довідка про вартість виконаних підрядних робіт", затвердженими наказом N 237/5 [36].
9.2. Типові форми N КБ-2в поширюються на будівельні підприємства і підрозділи усіх видів економічної діяльності незалежно від форм власності, що виконують будівельні та монтажні роботи, роботи з капітального та поточного ремонту, інші підрядні роботи із залученням бюджетних коштів або коштів підприємств, установ та організацій державної форми власності. Акт приймання виконаних робіт складається на основі журналу обліку виконаних робіт (форма N КБ-6) і надається субпідрядником - генпідряднику, генпідрядником - замовнику.
Типова форма N КБ-3 поширюється на підрядні роботи, що виконуються за рахунок усіх джерел фінансування.
Для підприємств, що виконують роботи з поточного ремонту господарським способом, складання зазначених форм не обов'язкове.
Підприємства, які Типову форму N КБ-2в не використовують, записи в бухгалтерському обліку здійснюють на підставі іншого первинного документа з визначення ступеня завершеності робіт і обчислення прибутків за методом виміру та оцінки виконаної роботи, який повинен містити необхідні реквізити, передбачені Законом України N 996-XVI [9] і Положенням N 88 [29], наявність яких забезпечує отримання інформації про дату, види, обсяги та вартість виконаних робіт.
9.3. Прямі витрати в кошторисах і в актах приймання виконаних робіт під час розрахунків визначаються на підставі кошторисних норм (загальнодержавні будівельні кошторисні нормативи, відомчі кошторисні нормативи, кошторисні нормативи для окремих будов, індивідуальні кошторисні норми). Правила застосування кошторисних норм при визначенні прямих витрат у вартості будівництва наведено в ДБН Д.1.1-1-2000 [40].
Загальнодержавні будівельні кошторисні норми обов'язкові для застосування всіма організаціями, установами і підприємствами незалежно від їх відомчої належності і форм власності під час визначення вартості будов, будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів або коштів підприємств, установ і організацій державної власності.
До відомчих належать нормативи, які розробляються в обґрунтованих випадках, коли для прийнятою для спеціалізованого будівництва технологією і організацією робіт витрати трудових і матеріально-технічних ресурсів відрізняються від рівня, прийнятого у загальнодержавних.
Вони не мають суперечити загальнодержавним або дублювати їх.
Відомчі норми обов'язкові для організацій, установ і підприємств міністерства чи іншого центрального органу виконавчої влади, що затвердило ці норми. Для організацій, установ і підприємств, що входять до сфери управління інших міністерств та органів виконавчої влади, ці нормативи можуть бути обов'язковими за умови прийняття ними відповідного рішення.
Неправильне застосування кошторисних норм може призвести до завищення вартості прямих витрат (вартості матеріалів, заробітної плати, вартості будівельної техніки), а також може спричинити завищення нормативних трудовитрат, що надалі спричинить до завищення загальновиробничих і адміністративних витрат, прибутку, коштів на зведення та розбирання тимчасових будівель і споруд (у разі їх урахування за процентним показником), коштів на утримання служби замовника і в результаті завищення вартості виконаних робіт.
При перевірці правильності застосування ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи враховується, що норми на демонтаж (розбирання) окремих конструкцій можуть передбачати повторне застосування матеріалів і виробів (у разі дотримання вимог п. 3.3.13 ДБН Д.1.1-1-2000). Якщо повторне використання матеріалів від розбирання не планується, витрати ресурсів на роботи з демонтажу визначаються за нормами відповідних збірників на виконання цих робіт (без урахування вартості матеріальних ресурсів) із застосуванням коефіцієнтів, наведених у вказівках щодо застосування кошторисних норм (пункти 2.6, 2.7).
Наприклад, витрати ресурсів на роботи з демонтажу внутрішніх мереж водопроводу, каналізації, водостоків, опалення, електропостачання, газопостачання (за відсутності необхідних норм у РЕКНр) визначаються за відповідними нормами на їх монтаж без урахування норм витрат матеріалів із застосуванням коефіцієнта 0,4 до норм витрат праці робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, машиністів, часу експлуатації машин і механізмів (роз'яснення Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України у збірнику N 4 за квітень 2006 року).
9.4. Застосування коефіцієнтів, що враховують вплив спеціальних умов виконання робіт, має бути обґрунтовано. Обґрунтування і величини коефіцієнтів зазначаються в проекті організації будівництва або (у разі скороченого обсягу проектно-кошторисної документації і відсутності проекту організації будівництва) в умовах контракту чи дефектному акті.
Коефіцієнти, що враховують спеціальні умови виконання робіт, наведено у Вказівках щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм і застосовуються лише до норм витрат праці робітників, машиністів, часу експлуатації будівельних машин і механізмів, а не до витрат усіх ресурсів, передбачених нормою.
9.5. Перевірка правильності визначення вартості робіт, виконаних підрядним способом.
Особливості проведення перевірки залежать від виду договірної ціни, обумовленої контрактом (договором) і яка згідно ДБН Д.1.1-1-2000 [40] може встановлюватися твердою, динамічною чи періодичною.
9.5.1. Динамічна договірна ціна (приблизний кошторис) установлюється відкритою і може уточнюватися протягом всього строку виконання будівельних робіт.
За динамічної договірної ціни вартість прямих витрат при взаєморозрахунках за обсяги виконаних робіт визначається на підставі нормативних витрат трудових і матеріально-технічних ресурсів, виходячи з фізичних обсягів виконаних робіт та уточнених цін ресурсів (пункт 3.3.10.1 ДБН Д.1.1-1-2000 [40]).
Правильність визначення вартості матеріальних ресурсів в актах виконаних робіт здійснюється шляхом зіставлення даних ресурсної відомості до актів приймання виконаних робіт з даними бухгалтерського обліку підрядника (Звіт про витрати основних матеріалів у будівництві у співвідношенні з виробничими нормами (форма М-29), Звіт про рух матеріальних цінностей (форма М-19), рахунками, накладними на придбання матеріалів. Якщо підрядником не ведуться форми М-29 і М-19, дані ресурсних відомостей порівнюються з довідками (актами) про витрати основних матеріалів та оборотно-сальдовими відомостями відповідних рахунків бухгалтерського обліку).
Наявність у бухгалтерському обліку даних про залишки товарно-матеріальних цінностей "червоним" може бути пов'язане з невиконанням обсягів будівельних робіт і безпідставним списанням фактично відсутніх матеріалів або через ненадання постачальником вчасно документів для оприбуткування (матеріали отримано в борг).
У цьому випадку факт виконання робіт перевіряється обстеженням чи контрольним обміром.
У разі виготовлення окремих будівельних матеріалів, виробів і конструкцій власними силами підрядника ціни таких матеріальних ресурсів приймаються за відповідними калькуляціями, затвердженими підрядною організацією у встановленому порядку (за виробничою собівартістю). Прибуток у калькуляціях не враховується, а визначається загалом по будівництву та обчислюється з урахуванням трудовитрат на виготовлення цих матеріальних ресурсів (пункт 3.2.5.3 ДБН Д.1.1-1-2000 [40]).
Усереднені відстані перевезень матеріальних ресурсів (30 км - для міст, 80 км - для сільської місцевості) рекомендовано додатком 15 до ДБН Д.1.1-1-2000 [40] для обчислення транспортних витрат з доставки матеріальних ресурсів в інвесторській кошторисній документації, коли, як правило, ще не відомі постачальники цих ресурсів. На стадії проведення взаєморозрахунків за виконані роботи при розрахунку транспортних витрат у складі вартості матеріальних ресурсів слід враховувати конкретну відстань від постачальника до приоб'єктного складу (за конкретною транспортною схемою).
Ціни на матеріали для будівництва визначаються з урахуванням витрат франкоприоб'єктний склад будівельного майданчика (пункт 3.1.10.9 ДБН Д.1.1-1-2000 [40]).
У випадках, коли приоб'єктні склади і майданчики для складування матеріалів, виробів і конструкцій розташовані в безпосередній близькості від об'єктів будівництва і немає потреби у внутрішньобудівельному транспортуванні матеріальних ресурсів автомобільним транспортом, у розрахунках одиничної вартості видів робіт не враховується передбачена нормами робота бортових автомобілів.
При перевірці вартості транспортних і заготівельно-складських витрат доцільно відстежувати правильність визначення за матеріалами та конструкціями маси одиниці виміру (правильність переведення п. м, м куб. тощо у кг, т). Неправильне визначення маси може призвести до безпідставного завищення транспортних і заготівельно-складських витрат.
Метод розрахунку транспортних і заготівельно-складських витрат має бути прописано в тендерній документації або в договорі. У разі відсутності такої інформації необхідно застосовувати той метод, за яким їх визначено у проектно-кошторисній документації.
Середньомісячна заробітна плата визначається з урахуванням рекомендованого Мінрегіонбудом за погодженням з Мінекономіки України середнього рівня заробітної плати по будівельній галузі, що склався в регіоні на певний період. При визначенні вартості ремонту об'єктів виробничого та іншого призначення рівень заробітної плати приймається з урахуванням рекомендацій відповідних міністерств та інших центральних органів виконавчої влади.
Усереднені показники вартості людино-години за розрядами складності робіт у будівництві, з урахуванням рекомендованої середньомісячної заробітної плати при 40-годинному робочому тижні, затверджуються наказами Мінрегіонбуду України. Ці самі накази передбачають застосування коефіцієнтів за іншої тривалості робочого тижня, а також коефіцієнтів при будівництві тунелів, метрополітенів, виконанні робіт на шахтній поверхні, будівництві великих мостів, мостових переходів із мостобудівними об'єктами у їх складі.
Питання щодо уточнення рівня заробітної плати вирішується замовником (інвестором) та підрядником, виходячи з умов здійснення конкретного будівництва (виконання робіт у стислі терміни, у нічний час та святкові дні, за підвищеної інтенсивності праці тощо), аналізу даних щодо зміни споживчих цін на товари загального вжитку (першочергової потреби) і комунальні послуги та рівня заробітної плати по будівельній галузі, що відбулися в регіоні за певний період (на підставі довідки міського (обласного) статистичного управління).
Вартість машино-години власної будівельної техніки підрядника визначається на підставі ресурсних показників, наведених у ресурсних кошторисних нормах, та відповідних поточних цін на них.
Вартість машино-години будівельної техніки, що орендується, приймається за ціною орендодавця, погодженою замовником. У такому разі при обчисленні загальновиробничих і адміністративних витрат, а також прибутку загалом по будові, трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні цієї будівельної техніки, не враховуються (пункти 3.2.7.3, 3.3.3.3 ДБН Д.1.1-1-2000 [40]).
У випадку, якщо здійснюється заміна машин і механізмів, передбачених загальнодержавними кошторисними нормами, на інші, наявні у підрядника, відповідно до пункту 3.2.7.7 ДБН Д.1.1-1-2000 [40] вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт з відповідним технічним та економічним обґрунтуванням.
У разі, якщо вартість робіт із зміненими умовами не перевищує нормативно-розрахункову, то вона узгоджується замовником і застосовується при розрахунках за виконані роботи. Інакше розробляється індивідуальна ресурсна кошторисна норма, яка затверджується у встановленому порядку і застосовується при взаєморозрахунках за обсяги виконаних робіт.
9.5.2. Загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток обчислюються загалом по будові з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на обслуговувані власних машин і механізмів.
Загальновиробничі та адміністративні витрати залежно від умов договору на стадії узгодження договірної ціни можуть уточнюватися за відповідними обґрунтованими розрахунками підрядника (визначаються розрахунково-аналітичним методом). Склад загальновиробничих витрат визначено пунктом 15, а адміністративних - 18 Стандарту 16 [31] і відповідно додатками 1 та 2 до Методичних рекомендацій N 81 [38].
Відрахування на соціальні заходи визначаються виходячи із норм, установлених законодавством.
9.5.3. Розмір прибутку зазвичай приймається в межах усереднених показників, рекомендованих Мінрегіонбудом за погодженням з Мінекономіки, залежно від виду будівництва чи виду будівельно-монтажних робіт (усереднені показники розміру кошторисного прибутку за окремими видами робіт можуть застосовуватися тоді, якщо підрядник за контрактом виконує неповний комплекс робіт, а також у разі визначення розміру прибутку для субпідрядних організацій).
Маса прибутку, визначена на початок будівництва в договірній ціні незалежно від її виду, не уточнюється протягом всього строку будівництва, крім випадків, наведених у пункті 3.3.3.2 ДБН Д.1.1-1-2000 [40].
9.5.4. При взаєморозрахунках за обсяги виконаних робіт кошти на покриття витрат підрядника на зведення або пристосування тимчасових будівель і споруд визначаються або на підставі виконавчого кошторису, погодженого замовником, та фактично збудованих (пристосованих) будівель і споруд з урахуванням рішень проекту організації будівництва, або за процентними показниками, які надаються Мінрегіонбудом, що обумовлюється контрактом.
У разі, якщо кошти на покриття цих витрат визначені за процентним показником, який не перевищує 5 %, в актах приймання виконаних робіт зазначені кошти підрядником не розшифровуються і зворотні суми не зазначаються.
9.5.5. При взаєморозрахунках за обсяги виконаних робіт, що виконувалися у зимовий чи літній період, передбачені на це в договірній ціні кошти уточнюються на підставі довідок місцевих органів гідрометеорологічної служби відповідно з ДБН Д. 1.1-1-2000 [40].
9.5.6. При взаєморозрахунках за виконані роботи в актах форми N КБ-2в витрати, пов'язані з відрядженням робітників, уточнюються і включаються відповідно до розрахунків, складених на підставі документів, що підтверджують фактичне перебування робітників у відрядженні і величину цих витрат (накази на відрядження, посвідчення, авансові звіти, квитки, багажні квитанції, рахунки за проживання, розрахунки добових), згідно з вимогами чинних нормативно-правових актів [26, 30].
При перевірці витрат підрядника на відрядження слід зважати на те, що витрати на відрядження інженерно-технічних працівників враховуються в складі загальновиробничих витрат.
У випадку, коли за умовами будівництва роботи виконуються в стислі терміни, за підвищеної інтенсивності праці, що призводить до скорочення термінів будівництва і часу перебування робітників у відрядженні і, відповідно, зниження витрат, пов'язаних з їх відрядженням, замовником компенсуються фактично понесені підрядником витрати.
Якщо внаслідок нераціональної організації робіт фактична трудомісткість виконаних робіт на об'єкті перевищує нормативну, витрати на відрядження оплачуються підряднику в межах нормативної трудомісткості, тобто замовником компенсуються витрати в розмірі, що не перевищує розрахований в договірній ціні на підставі нормативних трудовитрат.
9.5.7. Якщо в договірній ціні передбачено кошти на додаткові витрати, пов'язані з виконанням робіт у зимовий та літній період, то при взаєморозрахунках за виконані роботи дані витрати уточнюються залежно від температури повітря та кількості днів плюсової або мінусової температури та швидкості вітрів у порядку, визначеному у п. 3.3.10.4 та п. 3.3.10.5 ДБН Д.1.1-1-2000. Підставою для оплати додаткових витрат, пов'язаних з впливом вітрів швидкістю понад 10 м/с у зимовий період, є довідки місцевих органів гідрометеорологічної служби.
Зазначені додаткові витрати розраховуються або калькуляційним методом, або на підставі усереднених показників, наведених у підрозділі 3.2, і оформляються актом.
9.5.8. Відповідно до пункту 3.3.2 ДБН Д.1.1-1-2000 [40] договірна ціна на будівництво об'єкта формується претендентом на виконання робіт (генпідрядником) із залученням субпідрядних організацій і погоджується замовником.
Якщо будівництво здійснюється за державні кошти і рішення про залучення субпідрядних організацій приймається генпідрядником після узгодження договірної ціни і підписання контракту замовником, таке рішення погоджується із замовником, і договірна ціна на весь комплекс робіт переоформляється з урахуванням вартості робіт, що доручаються субпідряднику (у межах вартості, зазначеної в акцептованій тендерній пропозиції генпідрядника).
Незалежно від виду договірної ціни замовник оплачує генпідряднику вартість робіт, виконаних субпідрядником, у розмірі, що не перевищує вартість робіт, зазначену в акті виконаних робіт, підписаному генпідрядником і субпідрядником.
9.5.9. При перевірці правильності визначення вартості виконаних робіт слід зважати на особливості формування договірних цін підрядними організаціями, що застосовують спрощену систему оподаткування, обліку і звітності, та особливості визначення вартості у тому разі, якщо генпідрядник і субпідрядник застосовують різні системи оподаткування.
Єдиний податок за ставкою 6 або 10 % від реалізації робіт (продукції, послуг) нараховується на підсумкову вартість будівельних (ремонтно-будівельних робіт) і монтажних робіт у договірному рівні, враховується у вартості будівництва і компенсується замовником при взаєморозрахунках за виконані роботи в повному обсязі.
9.5.10. Фактична перевірка передбачає проведення обстеження та контрольного обміру виконаних робіт.
Керівники об'єкта контролю здійснюють організацію та проведення фактичної перевірки за участю відповідальних посадових осіб замовника, виконавця робіт (підрядника, субпідрядника) та представника контролюючого органу, за потреби - інших учасників інвестиційної діяльності (проектувальника). У разі неучасті представників замовника або підрядника/субпідрядника в контрольних обмірах орган контролю звертається до правоохоронних органів про сприяння у проведенні контрольного обміру.
У разі неявки до контрольного заходу підрядника ревізор складає акт обстеження обсягів виконаних робіт, який пред'являється для підписання об'єкта контролю і включається до акта ревізії.
При обчисленні обсягів виконаних робіт слід керуватися правилами, наведеними в технічних частинах збірників кошторисних норм. В акті контрольного обміру як завищення відображаються обсяги та види робіт, які фактично не виконувались, але відображені в актах приймання виконаних підрядних робіт (крім прихованих робіт), та які не відповідають проектно-кошторисній документації.
Фактичні дані контрольного обміру порівнюються з обсягами робіт, зазначеними в актах приймання ф. N КБ-2в (складеними на основі журналу обліку виконаних робіт форми N КБ-6), і результати оформлюються актом, у якому фіксуються дані фактичних обсягів, дані, внесені до актів форми N КБ-2в та між ними фіксується розбіжність. У разі встановлення завищень обсягів виконаних робіт проводиться перерахунок вартості, зважаючи на результати контрольного обміру.
За роботами, що технологічно приховуються при виконанні подальших робіт, і факт їх виконання та обсяги неможливо встановити обстеженням і контрольним обміром, необхідно перевірити акти на приховані роботи. Перелік видів робіт і конструкцій, на які повинні складатися Акти огляду прихованих робіт, та форма акта наведено в ДБН А.3.1-5-96 [44].
9.6. Особливості перевірки вартості виконаних робіт у випадку виконання їх господарським способом
При господарському способі будівельні роботи виконуються силами власних будівельних підрозділів підприємств, установ і організацій або тимчасово створеними бригадами, у тому числі на підставі трудових угод.
У разі складання підприємством замість акта ф. N КБ-2в іншого документа, що підтверджує виконання робіт з поточного ремонту, вартість цих робіт визначається на підставі даних бухгалтерського обліку (вартість будівельних матеріалів, фактично нарахована заробітна плата незалежно від системи оплати праці, вартість використаного автотранспорту та будівельної техніки).
Загальновиробничі витрати включаються до вартості виконаних робіт за обґрунтованим розрахунком (залежно від облікової політики підприємства) або шляхом використання усереднених показників із застосуванням до них знижувального коефіцієнта 0,6.
Норми витрат та списання будівельних матеріалів, виробів і конструкцій на виконані обсяги будівельно-монтажних робіт мають узгоджуватися з нормами витрат матеріальних ресурсів, наведеними в ресурсних елементних кошторисних нормах.
У разі виконання робіт найманими працівниками за трудовими угодами рівень заробітної плати не повинен перевищувати рівня, визначеного відповідно до п. 9.5.4.2 цих Рекомендацій.
При виконанні робіт господарським способом прибуток враховується у разі, якщо підприємство планує отримувати прибуток від такого виду діяльності.
Для визначення фактичних обсягів робіт, виконаних господарським способом, також проводяться обстеження та контрольні обміри.
9.7. Згідно з п. 3.3.12 ДБН Д 1.1-1-2000 [40] незалежно від виду договірної ціни та способів взаєморозрахунків у разі виявлення у розрахунках за виконані роботи (ф. N КБ-2в "Акт приймання виконаних підрядних робіт" та ф. N КБ-3 "Довідка про вартість виконаних підрядних робіт") безперечних помилок та порушень чинного порядку визначення вартості будівництва загальна вартість виконаних підрядних робіт підлягає уточненню з моменту виявлення зазначених помилок.
10. Перелік нормативно-правових актів і нормативних документів
1. Бюджетний кодекс України від 21.06.2001 N 2542-III (із змінами).
2. Цивільний кодекс України від 16.01.2003 N 435-IV (із змінами).
3. Господарський кодекс України від 16.01.2003 N 436-IV (із змінами).
4. Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 N 8073-X (із змінами та доповненнями).
5. Закон України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
6. Постанова Кабінету Міністрів України від 28.03.2008 N 274 "Про здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти".
7. Закон України від 01.06.2000 N 1775-III "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" (із змінами та доповненнями).
8. Закон України від 16.07.99 N 996-XVI "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (із змінами та доповненнями).
9. Закон України від 03.12.90 N 507-XII "Про ціни і ціноутворення" (із змінами та доповненнями).
10. Постанова Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 N 921 "Про затвердження Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
11. Положення про Головне контрольно-ревізійне управління України, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 N 884.
12. Порядок проведення інспектування державною контрольно-ревізійною службою, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 N 550 (із змінами).
13. Загальні умови укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 N 668.
14. Порядок державного фінансування капітального будівництва, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 N 1764 (зі змінами).
15. Порядок затвердження інвестиційних програм і проектів будівництва та проведення їх комплексної експертизи, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 N 483 (із змінами та доповненнями) (чинний до 31.12.2007).
16. Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 N 228 (із змінами та доповненнями).
17. Порядок визначення вартості комплексної державної експертизи проектів будівництва, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 05.04.2006 N 427.
18. Порядок затвердження інвестиційних програм і проектів будівництва та проведення їх державної експертизи, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 31.10.2007 N 1269 (набрав чинності з 01.01.2008).
19. Перелік будівництва об'єктів виробничого призначення, для затвердження яких висновок комплексної державної експертизи необов'язковий, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 31.10.2007 N 1269 (набрав чинності з 01.01.2008).
20. Порядок затвердження титулів будов (об'єктів), будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів або коштів підприємств державної власності, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.97 N 995 (із змінами).
21. Порядок проведення на конкурсних засадах оцінки та відбору інвестиційних проектів, що передбачають залучення коштів державного бюджету, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.11.99 N 2145 (із змінами та доповненнями).
22. Порядок надання архітектурно-планувального завдання та технічних умов щодо інженерного забезпечення об'єкта архітектури і визначення розміру плати за їх видачу, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.99 N 2328.
23. Постанова Кабінету Міністрів України від 09.10.2006 N 1404 "Питання попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти" (із змінами).
24. Постанова Кабінету Міністрів України від 23.04.99 N 663 "Про норми відшкодування витрат на відрядження в межах України та за кордон" (із змінами та доповненнями).
25. Закон України від 18.09.91 N 1560-XII "Про інвестиційну діяльність" (із змінами та доповненнями).
26. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 N 88.
27. Інструкція про службові відрядження в межах України та за кордон, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 13.03.98 N 59 (із змінами та доповненнями).
28. Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", затверджено наказом Міністерства фінансів України від 31.12.99 N 318 (із змінами та доповненнями).
29. Спільний наказ Держкомстату та Держбуду України від 21.06.2002 N 237/5 "Про затвердження типових форм первинних документів з обліку в будівництві".
30. Ліцензійні умови провадження будівельної діяльності (вишукувальні та проектні роботи для будівництва, зведення несучих та огороджуючих конструкцій, будівництво та монтаж інженерних і транспортних мереж), затверджені спільним наказом Держкомітету України з питань регуляторної політики та підприємництва і Держбуду України від 13.09.2001 N 112/182.
31. Методичні рекомендації з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджені наказом Держбуду України від 07.05.2002 N 81.
Джерело: Пресс-центр компании «Computer Logic Group»